Текст песни Laibach - Perspektive

(Perspektiven / Perspectives)
[Spoken in English:]
Laibach takes over an organisational system of work, after the model of
industrial production and totalitarism, collective spirit, identification
with ideology, which means: not the individual, but the organisation
speaks. Our work is industrial, our language political. Laibach is a
recognition of time universality. Its organisational activity is an
intense agitation and a constant systematic propagating, ideological
offensive. Any social activity affects the mass. Laibach functions as a
creative allusion of strict institutionality, identification with
institution, as stock theatre, or popular culture with a centralized
programme. One transmitter and a multitude of receivers, and with a
communication through uncommunication. Laibach's musical approach is a
move to the area of pure politization of sounds as a means of manipulating
the masses. When, in politically and economically complicated situations,
the antagonism in society is becoming strained, only force remains as the
ultima ratio of social integration. The force must adopt the form of
systematic, physical and psychic terror, organized in accordance with
social relations. Terror is obtaining a function of productional power,
which extorts discipline and an adaptation of the mass, to the existing
productional relations, and the existing productional apparatus. For the
totalitarian form of government, the systematic terror becomes a
constitutional instrument of authority. Through the mystic,
erotic-mythological sound, constitution of an ambivalence between fear and
fascination, which rudimentarily affects the consciousness of people,
through stage performances of ritualized demonstration of political power,
and through other manipulative means of an individual, Laibach practises a
sound force, in a form of systematic, psycho-physical terror as social
organisational principle, in order to effectively discipline and raise a
feeling of total adherence bond of a certain, revolted and alienated
audience, which results in a state of collective [athasia?], which is the
principle of social organisation. In this sense, the function of Laibach,
sound constructions, and of rock concerts is to challenge collective
emotions and automatic associations, and as such it serves as the means of
working stimulation. By darkening the consumer's mind, it drives him into
a state of humble contrition and total obedience, self-sacrifice, by
destroying every trait of individuality, it melts the individuals into a
mass, and mass into a humble, collective body. The dualism of Laibach's
message, perception and receiver's structure uncovers the social neurosis.
Laibach unites the biters and antagonistics into an expression of static,
totalitarism cry. Our basic inspiration, ideals which are not ideals to
their form, but the material of Laibach, manipulation of self, remains an
industrial production: art of the Third Reich, totalitarism, taylorism,
bruitism, disco. Disco rhythm, as a regular repetition, is the purest, the
most radical form of the militantly organised rhythmicity of technicist
production, and as such the most appropriate means of media manipulation.
As an archetypal structural basis of the collective unconscious in a
worker mass, it stimulates automatic mechanism, and shapes
industrialisation of consciousness, which is necessary in the logic of
massive, totalitarian, industrial production.
[I had to write this one down by ear... Took me hours.]

Перевод текста песни Laibach - Perspektive

( Perspektiven / Перспективы )
[ Говорят на английском языке: ]
Laibach берет на себя организационную систему работы , по образцу
промышленное производство и тоталитаризм , коллективный дух , идентификация
с идеологией , а это значит : не индивидуальные, но и организацию
говорит . Наша работа промышленных, наш язык политическая . Laibach является
признание времени универсальности . Его организационная деятельность
интенсивная агитация и постоянная систематическая распространяющаяся , идеологическая
наступление . Любая социальная активность влияет на массу. Laibach функционирует как
творческий намек строгой институциональности , идентификации с
учреждение , как фондовый театра, или поп-культуры с централизованной
Программа . Один передатчик и множество приемников , а также с
связи через uncommunication . Музыкальный подход Laibach является
перейти к области чистого политизации звуков как средство манипулирования
массы . Когда в политически и экономически сложные ситуации ,
антагонизм в обществе становится напряженной, единственной силой, остается
Соотношение Ultima социальной интеграции . Сила должна принять форму
систематическое , физическое и психическое террор , организованный в соответствии с
социальные отношения . Террор является получение функцию производственной мощности ,
который вымогает дисциплины и адаптацию массы , чтобы существующая
продукционные отношения, и существующий производственная аппарат . Для
тоталитарная форма правления , систематическое террор становится
конституционный инструмент власти . Через мистика ,
эротико- мифологические звук , конституция в амбивалентности между страхом и
увлечение , которое элементарно влияет на сознание людей ,
через спектакли из ритуальной демонстрации политической власти ,
и через другие манипулятивных средств индивидуальной , Laibach практикует
звучат силы , в форме систематической , психо- физического террора как социальной
организационный принцип , для того, чтобы эффективно дисциплинировать и поднять
ощущение полной приверженности облигации определенная , восстали и отчуждены
аудитории , что приводит к состоянию коллективного [ athasia ? ], который
принцип социальной организации. В этом смысле , функция Лайбахе ,
звуковые конструкции , и рок-концерты , чтобы бросить вызов коллектив
эмоции и автоматические ассоциации , и как таковой он служит в качестве средства
работает стимуляция . По потемнение сознании потребителя , он толкает его в
состояние скромному раскаяния и полного послушания, самопожертвования, по
уничтожая все черту индивидуальности , он тает индивидов в
масса и масса в смиренной, коллективный орган . Дуализм Laibach 'S
сообщение , восприятие и структура приемника раскрывает социальную невроз .
Laibach объединяет Biters и antagonistics в выражение статическим,
тоталитаризм крик . Наши основные вдохновение , идеалы , которые не являются идеалами в
их форма , но материал, из Laibach , манипуляции себя, остается
Промышленное производство : искусство Третьего рейха , тоталитаризм , Тейлоризм ,
bruitism , дискотека . Дискотека ритм, как обычный повторения , является чистейшей ,
Наиболее радикальным форма воинственно организованной ритмичности техницистской
производство, и в этом качестве наиболее подходящих средств манипуляции средствами массовой информации .
В качестве архетипического структурной основе коллективного бессознательного в
работник масса, она стимулирует автоматический механизм и формы
Индустриализация сознания , которое необходимо в логике
массивные, тоталитарная , промышленное производство .
[ Я должен был написать этот вниз на слух ... Взял меня часов. ]
Просмотры 208

Текст Laibach - Perspektive Качественный перевод песни Perspektive
4.8 голосов из 5 - 24 всего

Популярные тексты песен и переводы Laibach

Поделись с друзьями: